Jumaat, 16 Mei 2014

Pokok Kunyit Gemok...

Dengar tajuk pun dah tak tahan..ni bermaksud memang pokok kunyit aku gemok..asalnye pokok ni kepunyaan tuan rumah yang macam pernah aku cerita kan dulu..tu jelah sebatang pokok yang dia tinggalkan..sayang nak buang aku terus tanam dan alihkan ditempat yang sesuai....
Aritu aku dah mula mencabut semula pokok2 aku tok tanam semula..jadik aku rasa lebih baik aku alihkan pokok kunyit nie kat hadapan kawasan rumah..ngehngehngeh..kat kebun aku la..weihihihi...
Ni lah kunyit yang aku cabut..mak aiii susah nak mampui nak korek...aku gali2 keliling goyang2kan pastu barulah boleh tercabut..tu pun ada isi kunyit yang tertinggal..

Hehehe..ni isi pertama yang tertinggal...

dan ni plak isi yang kedua..mihmihmih..ni pekerjaan Firdaus amik gambar..saje je kan amik gambar camni..tau2 jerk ibu dia nak letak kat blog...huhuhu

nilah hasilnyerr..gemok ko..mana tak aku gelarkan kunyit gemok...berketul2...suka plak aku tengok..sayang nak ambil..aku terus alihkan kat kawasan luar hadapan rumah...moga bertambah gemok ko di situ...huaaaaa

 Aku hanya potong daun dia..aku bagi mak aku tok masak..biar dia bercambah balik...

Kepada kengkawan yang nak memasak xde daun kunyit leh mintak aku yerk...kikiki..

Tiada ulasan: