Khamis, 14 Julai 2016

Pasang Wallpaper Murah Kat Ruang Tamu..

As salam semua
mood dah mula rajin sesikit le ni nak menghupdated citer
x tau le sampai bila rajin nie
hehehe..

ni nak cerita projek sebelum bulan puasa aritu
erm..dalam bulan 3 gitew buat
tapi sebab malas nak updated
lepas raya baru boleh share...

alaaa..cerita biasa2 aje
deko kecil2 an sahaja

lepas renovate dapur aritu
rumahkan cam berhabuk
cat pun ada yang dah kotor2...

jadi aku dengan encik suami mulakanlah projek membersihkan rumah
ruang tamu aku semua habis berhabuk sebab tukang tu lalu dari ruang hadapan
ruang belakang x dibenarkan lori masuk
jadi terpaksalah diaorang tu lalu ikut depan..
haaa..ko bayangkan..selama sebulan
pergi balik..pergi balik bawak simen..batu..
urmmm..redha jelahhh

lepas siap renovate tu semua..
aku pun cabut semua langsir
bawak je g dobi...basuh...balik terus je pasang

semua lantai kitaorg vacum dan mop
tu semua encik suami yang buat
nasibla..dia nak tolong

jadi masa tu lah start aku pujuk dia untuk pasang wallpaper
alasan aku sebab ruang tamu tu nampak luas sangat
hehehehe...

dia pun cakap ok..
tapi...tapi..
kena guna duit aku sendiri...chiiiitttt

xpe..yang penting aku dapat pasang wallpaper tu..
minggu tu jugak lepas g jumpe mak mertua balik singgah jap kat Kaison
g beli wallpaper yang murah
segulung baru je RM20..
aku beli 7 gulung..nak selamat
takut x cukup nanti nak g beli balik stok dah abisss..
tapi untuk ruang ni semua aku guna 5 gulung 1/2 ajerr

esok tu terus mintak encik suami pasangkan..
dia shift petang..
bila balik malam tu selalu dia susah nak terus tido
jadi dia pun gunakan masa tu untuk pasang wallpaper ni..
seminggu gak dia siapkan..


haa..ni atas ni gambar seksi dia tengah pasang wallpaper tu..
beli yang jenis sticker..
buka sesikit dan tampal
tapi encik suami potong semeter2 dulu..
baru senang nak tampalkan..

korang perasan tak cam ada tompok2 putih tu kan..
tue lah niat aku sebenarnya..nak tutup bahagian tu
macam kesan serapan air kat dinding..
rumah jiran pun kena
tapi x selalu lah..
cuma semenjak dah 3 tahun duduk ni..ada kesan tompok2
tu yang aku x berkenan tu...
ngehhhhh..


nie rupanya bila dah siap pasang..
haaa..serabut tak..kikiki
kekadang aku rasa okay..
kekadang aku rasa cam serabut pulak kepala hotak aku nie..
kekeke


atas nie pandangan dari dekat...
corak damask warna biru2
aku nak cari warna gold..
tapi xde..korang tahukan aku suka warna yang cekelat2
perghhh..hampeh
beli je mane yang ada
aku nie kan jenis yang x menyabauuu..


yang atas ni pulak gambaran terkini deko2 raya aku
hahaha..
aku dah beli almari baru..
tu nanti aku share eah..
aku dah ubah letak munga2...
weihihii...


atas ni pulak area ruang makan aku sekarang
banyak dah benda yang aku tambah..
nanti2 le aku share..
kisah cermin dan lampu...
ada sebab kenapa aku letak lampu kat situ
frame gambar pun aku dah tambahkan
kekeke..

aku menyampah tengok frame biru atas cermin tu..
nanti le aku fikirkan ape nak buat kat situ
aku pun menyampah dengan alas meja aku tu
hahaha...

ok..tata

2 ulasan:

NabilaHasyim berkata...

Amboi, semua dia menyampah, dh ada ganti ler tu..
Peminat damask su ni..

Kt kaison mmg corak tu je ada kan, x damask, bunga. Xbunga, damask..
Dua2 xkna selera ensuami, xdapat den nk beli, huhu..

Elly Matin berkata...

awak bole tak tunjuk ruang masuk rumah..

ellymatin.net