Jumaat, 12 September 2014

Perbarisan Sempena Sambutan Kemerdekaan ke 57

weiiihuuuuu..Salam Jemahaaat semua...ekekeke
cerita dah basi..dah masuk separuh bulan September dah pun..
aku pulak masih terhegeh2 nak upload pasal Hari Merdeka..

x sangka pulak tahun ni boleh terjebak dengan kawad kaki untuk sambutan merdeka haritu..
sebenarnya yang sepatutnya terlibat adalah cikgu2..
tapi korang tau jelah kannn..minggu tu cuti lama..
cikgu nak balik kampong kate kaannnnn..
jadi kitaorang nielah yang dipilih untuk menyertai perbarisan tu..

walaupun pada awalnya rasa macam di kambing hitamkannn
tapi lepas tu rasa seronok dan bangga sangat..
yelah..aku masa sekolah dan study dulu memang suke buat benda ganas2 ni..
hahaha..kerja2 yang mcm jantan sikit ni...xde pun nak control2 ayu kerr..
memang suka sangat dengan aktiviti persatuan tak kira di sekolah atau di kampung aku sendiri..
pantang ada perkhemahan..aku di antara yang wajib pergi..
kikiki..rindu pulak masa zaman persekolahan dulu..
tapi korang jangan tak tahu pulak..
kat sekolah dulu aku glamor sangat dengan orang yang suke pengsan..kahkahkah...
malu engkau...bila kawad kaki jerrr..pengsan..bila assembly jerr...pengsan..
hahahaha

nie gambar masa hari pertama latihan kawad kaki di Pusat Kokurikulum Lanchang..Melaka..
jauh gila nak pergi sini..
aku yang memang pure orang Melaka pun 2 kali sesat nak pergi sini..
dah lerr bau tahi kerbau ajerr..
al maklumlah kat dalam kampung tempatnyer..huhuhu


masa ni raptai penuh berkawad dari Dataran Pahlawan sampailah ke Stadium Kubu..
aku masa ni doalah sangat2 supaya x pengsan kooo..
dah menggigil kepala lutut ni sebenarnye..
tapi sebab tengok bebudak sekolah ni kuat semangat berjalan..
aku pun bertambah semangat..alhamdulillah..

yang x best tu lepas habis berkawad..
jalan kaki semula merentasi tepian sungai Melaka bersama geng aku dak Lin untuk ambil kereta..
kaki aku ni memang dah melecet teruk...
menyesal x pakai stokin encik suami yang ada kualiti sikit..
stokin aku ni stokin biasa jer..parah mengelembung sana sini..
jalan punya jalan singgah pulak kat cendol jam besar..
haaaa..kasi pekena semangkuk cendol durian..
aduhhh..hilang rasanya sakit kaki ni..


malam tu balik terus sapu kaki dengan minyak gamat..rendam dengan air suam..
sok pagi pergi rumah mak aku mintak tolong adik aku urutkan..
uhhhh..lega ko..selesa sangat kaki ni...

Hari Ahad g perbarisan betul2 alhamdulillah kaki x sakit....
pakai pun stokin encik suami...
semua berjalan dengan lancar dan seronok sangat..
ni aku tunjuk gambar kitaorg sempena nak berbaris tu..
baju kitaorang agak kureeengggg sedikit..nak wat camne..
orang dah bagi..pakai ajeleee..huhuhu

sabar jelah aku pakai baju ni..dah le nampak ketat..
dah bagi saiz pun xboleh lagik nak cari saiz yang betul..huhuhu
warna pun memang dah membuatkan aku nampak bertambahlah gemukk..kikiki



Bersama kawan aku..Lyn..aku dengan dia jelah yang suke buat benda2 cam ni..
orang lain bab panas2 dan hitam2 kan muke ni x dapatlah nak join...kannnn
 


nielah cikgu2 sekolah yang masih sudi nak join perbarisan ni..kira diaorang ni memang sportingla..
 

tak sanggup nak ambik gambar tegak...kikiki..nampak kembang sangattt
 



muke agak ketat masa berkawad..panas...semua jalan nak cepat..aduiiii
 

 nie gambar masa baru sampai Stadium Kubu..keletihan..air..air..air


ok.tu aje cerita yang dah basinye..bye

5 ulasan:

A Lyn berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Azlin berkata...

hahahahha su tk bole blah gambau mase tgh berkawad nmpk mcm kurang sopan je ahakss

SUHAILAH RAMLI berkata...

hahaha..tulah lyn..tapi seronok kannn..harap2 tahun depan dpt join lagik..kikiki

kakyon berkata...

cantik pakaian seragam corak gingham..tempah khas buat sambutan merdeka ke?

SUHAILAH RAMLI berkata...

kikiki..kakyon..tu jurulatih kitaorg tempah kat jakel..beli kain suruh diaorang jahitkan..tq