Rabu, 19 Mac 2014

Pra Deko Bilik Anak..

As salam dan selamat pagi semua...janji tinggal janji..hehehe..
sory sebab x menunaikan janji aku yang kononnyer nak updated macam2 cerita tentang rumah...hahaha...sebenarnyer bukannyer terlalu busy..tetapi malas..malas nak amik gambar..nak updated dan kekadang xde idea nak tulis..huhuhu..(maafkan saya..)
Ni kisah aku memula nak mendeco bilik anak aku si Firdaus...banyak lagik sebenarnyer yang nak kene buat...oleh kerana ni dikira deko budget..jadi semua benda nak kene buat sikit2..perlahan2..ada modal buat..xde modal dok diam dulu..kikiki..
Ni yang aku buat..hehehe..cat keseluruhan encik suami yang tolong catkan..guna warna coffee bean..supaya bilik nampak bersih dan luas...angan2 aku nak lah buat yang berlayer2 tue..tapi memandangkan leceh nak tampal2 masking tape..pastu takut senget benget..jadi aku buat yang paling simple dan x memeningkan kepala aku...
Aku buat 3 line menggunakan masking tape..yang bulat2 tu aku guna pinggan dan cawan..hahaha..
senang..lekap, lukis dan cat..yang besar aku guna berus cat dan line2 tepi tu aku guna berus cat Firdaus..x sampai setengah hari dah siap aku buat..muehehehehe..

Dah siap cat aku pun memulakan projek menampal aku..beli barang ni semuanya kat D.I.Y....sayang D.I.Y...hehehe..sebab semuanyer murah dan berbaloi2...
Ni tampal sesikit dahulu...dan dah mula bukak masking tape..sebab cat dah kering..adelah senget2 sikit line tu..xpe..nti dah boring tukar design lain plak...weiiiiiihuuuuu

Pastu letaklah ape2 gambar yang patut..sebenarnyer gambar2 ni aku nak letak dalam frame pastu nak letak kat dinding ruang tamu..tapi encik suami x bagi..dia cakap x elok letak gambar banyak sangat..abisss..aku letak lah kat sini..sebab gedik sangat nak letak gambar ni...kenangan kan..tapi nanti bila aku dah beli console table..aku nak letak gak gambar atas meja tu..x kira..huaaaaa

Nielah rupanya bila dah letak katil..katil emak aku yang bagi..budget nak beli yang baru warna putih lum kesampaian lagik sebab poket x penuh lagik..kikiki..nanti lah ada rezki kita tukar....

okey kalau ada perubahan terbaru aku akan hupdet gambar bilik ni okey..sebenarnyer dah tambah cermin...meja belajar Firdaus pun dah ada..(angan2 nak pasang kanopi kt bilik tidur ni..bila la dapat pergi IKEA eak...meroyan aku kalau pegi...huhuhu)
bye..

Tiada ulasan: