Khamis, 2 Oktober 2014

Pasang Langsir Bawah Sinki:- Selesai Satu Masalah..

haaaaaaaaa..
as salam semua..
bila dah ada gambar..mula lah aku menghupdated macam nak gila..kuikuikui
cerita yang aku hutang korang..
benda ni dari bulan puasa lagik dah siap..
tapi entah kenapa memang malas sangat nak ambil gambar..
hihihi..bukannya ape..sebab aku rasa x berapa menarik nak tunjuk kat korang..
x special sangat pun..sekadar nak selesaikan masalah..

puncanya pun sebab ada kawan yang tegur..tapi memang betul..
sangat sakit mata bila tengok..
haaaa.tengok ni keadaan dapur aku yang boleh nampak terus dari ruang makan..
huhuhu..sadisss..nampak x kemas..


tapi aku xnak jadi kejam..
nak paksa encik suami keluarkan duit semata-mata nak puaskan hati aku ni..
memang hati ni meraung2 nak kabinet comel macam rumah korang semua..kehkehkeh..
tapi sabar jelah..sebagai isteri aku xnak susahkan hati encik suami aku tu..
aku tau perangai dia..kalau boleh ape sahaja yang aku minta memang dia nak tunaikan..
sampaikan dia pernah bersuara pada aku untuk dia membuat permohonan pinjaman peribadi
semata2 untuk renovasi rumah..
owhhhh....aku sangat terperanjat..

xpelah2..buat masa ni aku ok lagik..xnak lah tambah2 hutang..
tunggu gaji aku banyak dulu...adoiiii
tulah kan perempuan..kalau nak mengigal2..
biar jelah dulu dapur aku mcm tu..
masih rela digunakan..
xde kepentingan sangat pun nak dapur lawa2..
lainlah kalau ada duit sekelepuk..huhuhu

jadi penyelesaian masalah kepada bawah sinki aku yang nampak segala bagai barang tu..
aku pasangkan aje skirting untuk tutup..hihihi
jahit sendiri koo...
senget ke tak..aku jerk yang tahu..kikiki
janji selesai masalah kannn..

tengok..dah siap..beli kain RM5 semeter kat Kota Fesyen..jahit lurus ajer..
pastu aku cucukkan kawat..ikat sekeliling sinki tu..selesai
dah x nampak benda2 yang ada bawah sinki ni..


kain jenis cotton..murah..jadi dia agak keras sedikit..
memang aku saja pilih warna hitam..senang
kalau basah pun x nampaklah kekotorannya..
kalau dia bertahi lalat pun x nampak kannn...
 

jadi bila duduk di ruang makan..
dah x nampak lagik dah pemandangan bawah sinki aku yang serabut tu..
sedap sikit mata kann..huhuhu 
lagi satu korang mesti tertanya2 kan nape aku x buat sekali yg kat bawah table top tu..
huhuhu..memang aku xnak buat sebab leceh nak angkat2 untuk ambil barang..
lagi satu..
bila aku guna warna hitam ni nyamuk memangla banyak..adoiii..
kekadang aku angkat kain ni kalau x guna dapur..
ada juga sekali sekala aku semburkan penghalau nyamuk tu..
maklumla depan rumah aku ni kampung..
siap ada semak dan kandang kambing..cuma tetutup dengan pokok2
jadi sesape yang datang pun x pasan ada kandang kambing kat umah aku ni...
mana tak nyamuk..huhuhu

biar je terbukak camni..
yang penting bila duduk kat meja makan hanya nampak ruang sinki jer..
ruang memasak tu tertutup sikit dengan peti sejuk aku ni..hehehe

 ni pandangan dari tempat masak..dapur comel..nak ambil gambar pun susah..huhuhu
dah habis dah kisah aku hutang korang cerita pasal langsir tutup sinki ni kannn..
huhuhu..
sape nak buat silakan..kehkehkeh..
bye

3 ulasan:

Tautan Hati NabilaHasyim berkata...

Yg table top tu, buat sendiri ke, kontraktor dh BG sesiap?

Cantik la corak langsir tu.

SUHAILAH RAMLI berkata...

Tautan Hati NabilaHasyim..table top tu mmg kontraktor dh bagi siap2..langsir tu saya beli kat nagoya jerrr..huhuhu

Noraznita Anor Basri berkata...

sangkut tu pakai ape kiri kanan tu