Selasa, 7 Oktober 2014

Dekorasi:- D.I.Y. Gubahan Bunga Orkid

Salam Aidil Adha semua..
ngehngehngeh...
arini aku nak kongsi pulak dengan korang cara aku menggubah bunga orkid plastik aku
supaya nampak lebih menarik..

alaaa...sebenarnya bunga orkid ni memang sejak aku pindah aku dah beli dah..
main letak je dalam pasu kaca transparent tu..
makin hari makin aku nengok cam x senonoh jer..
yelah cam kerja orang malas..main letak jer
memangla tu pun mengikut citarasa dekorasi memasing..

macam aku yang cepat bosan ni..bila pergi rumah orang..
nampak gubahan yang menarik..
melopong terus..
lebih2 lagik bila aku tanya diaorang jawab diaorang yang gubah sendiri..
aduii..kalau diaorg datang rumah aku mesti gelak sebab bunga aku xdelah gubah sangat..
ada yang memang gubah sendiri..
ada tu gubah stail letak2 jerk..hukhukhuk..

haaaa..nie kat bawah ni gubahan asal bunga orkid aku tu..
hahaha..x semenggah kooo..
aku macam sakit mata jerrrr nengokkannn..


jadi..cara penyelesaiannya????
aku pergi family store jemahaat lepas..
alang2 g shopping barang dapur aku beli sekali barang tok gubah bunga orkid ni..
alaaa..yang murah jerk..
beli pasu RM14..daun orkid..RM4.90..span..RM1.50..dan ranting..RM4.00..murah jerr kan..
yang penting nak buat dengan tidak jerrr ni..
nie haaa..ghupe barang2 nyerr..huhuhu


balik kerja amik anak2...lepas maghrib terusss buat..
abang Firdaus tolong ambilkan surat khabar dengan playar pemotong bunga..
aku pun main cocok2 jerk..
alaaaa..sebelum tu search la kat google contoh2 gubahan bunga..
senang jer..tambah lagik dengan minat..
erm.. x sampai setengah jam dah siap...
boleh lah..untuk aku sendiri..
nak grand2 kena tempah kedai..weihuuuuu
nie ha...dah siap ponnn...
gubahan bunga yang simple menggunakan budget yang ciput..kikiki


pastu dah boleh letak atas console table aku ni..
seronoknyer..
sekarang penyakit aku dah merebak ke gubahan bunga pulakssss..
hihihi..tengah kumpul duit nak buat gubahan bunga orkid pasu besar..wahahaaa


sebenarnya projek untuk deko dinding ruang makan aku ni dah tergendala..
madang jerr ada hal..
x sempat2 nak g beli cat..huhuhu
harap2 dapat settle dalam bulan 10 ni gak...ok bye..

1 ulasan:

Ayu Rashid berkata...

cantik.

kalau beli dah siap gubah ni, memang kurang2 jejak gak RM80 ke atas.