Rabu, 8 Oktober 2014

Dekorasi Taman Comel:- Pangkin

As salam semua..kehkehkeh

arini nak kongsi cerita dengan korang tentang dekorasi taman comel rumah aku ni..
xdelah comel sangat kannn..

alaaa..musim sekarang kan orang tengah sibuk pasang pangkin kat rumah..
x kiralah dalam ruang porch ataupun di taman mini masing2..

abah aku ni memang boleh menukang..
aku mintaklah jasa baik dia buatkan aku pangkin..comel jer..
muat2 untuk letak kat depan rumah aku tu..
saje nak bagi nampak lebih meriah dengan pokok2 hijau yang ada..

hahaha..arini cakap esok dah dapat..
wahh memang seronok..
itu memang perangai abah aku..
janji mesti ditepati..mcm tu jugaklah bila nak berjalan..
kita janji gerak kul 7 pagi..pukul 6 dia dah siap hengkauu...
kita ni pulak yang gelabah tergesa2 nak siap takut kena marah..kikiki

ape2 pun aku memang berterima kasih sgtlah kat abah aku ni..
susah payah bawak balik kayu ni naik motor..hukhukhuk..

pangkin yang simple..
encik suami dah pun catkan dengan cat minyak warna cekelat..
gambar masa belum dicat aku x hambik..
gambar semasa dicat pun aku x hambik..
entah...masa tu tak terfikir pulak nak hambik gambarnyerr
bila dah letak kat tempat yang dikehendaki baru teringat..ngehngehngeh...

ni dekorasi asal taman comel aku sebelum ada pangkin..
hehehe..ko tengokkk..semua hijauuu
aku suke pokok hijau sebab nyaman jerrrr rasa..
bukan x suka pada bunga..kekadang sakit ati bila pokok yg ditanam x berbunga2..huhuhu
ada jugaklah kat bahagian hadapan rumah....aku letakkan pokok yang berbunga..
kasi meriah sikit..hehehe


nilah ghupenya bila pangkin diletakkan di sini..
okay tak..bolehlah untuk meriahkan lagik keadaan..
dekorasi sederhana katakan..guna budget ciput..kekeke
janji aku rasa seronok..xdelah bosankan bila balik rumah tengok laman kosong jerk..
bunga2 dalam pasu kecik tu ialah bunga kemboja tau..tanam dari benih..
ada saudara yang beri dan ada jugak jiran yang bagi..
ko ingat kalau nak beli yang dah besar2 tu..mak aiii...bukan main mahal lagik..
bertabahlah yea nak tunggu pokok ni besar..hihihi

tujuan aku letak pangkin ni pun sebab nak tutupkan longkang tu..haaaa
duduk sekali sekala je pun..
kalau ada anak perempuan boleh main mak2 kat situ..hehehe
ni anak lelaki semua nak main basikal dengan bola jerk..sadisss


ni pandangan keseluruhan la...
masih berterabur lagik..
cadangan akan datang memang nak beli batu putih untuk aku taburkan kat bahagian tanah tu..
supaya nampak lebih nyaman dan sejuk..kekeke

dekorasi sendiri dengan hanya mendapatkan bantuan daripada idea blogger2 yang lain..
x guna budget yang banyak..
yang penting encik suami dan anak2 gembira dan seronok..muehehehe

niat dihati memangla nak tukar cat luar rumah ni..
ni cat asal masa owner lama duduk..
tapi belum ada masa nak mengecat..
dan masih belum ada idea nak warna ape..
sebab..warna ni amatlah menyerlah..x sanggup haku..kikiki


ni pandangan dari arah dalam rumah..siap ada pokok delima yang baru dibeli lagi tu..
sedih tengok lantai berlumut tu..
aku memang malas nak menyental..
bukannya ape..sebelum ni masa memula pindah memang pernah sental pun..
tapi sebab memang bahagian pergola ni xde tutup..
bila hujan memang air akan direct turun kat kawasan ni..

jadi memang akan sentiasa berlumut..
aku pun dah x larat nak sental..buat pun sikit2 jer..
lagipun ni memang kawasan parking encik suami..
tunggulah nanti ada rezeki lebih kita pasang tile comel2..

doakanlah semoga kami sentiasa dimurahkan rezeki eah..
okay..bye

7 ulasan:

lieyalatif berkata...

sumpah cantik sgt!!!!!

simple camni la lawoooo...alaa lieya pun ade angan2 nak pasang pangkin camni lepak2 petang2.... tapi tu laa tangan tak sejuk nak jaga pokok...ari tu beli 4 pasu pokok bunga...dlm 3 minggu jek hidup pastu berguguran jatuh ke bumi hhahaahhaahah...

SUHAILAH RAMLI berkata...

hihihi..tq lieya...buat sikit2 dahulu

Fizah berkata...

waduss...entri pangkin lagi..mmg debabom laa uols ni..cantik dan selesa yg ammattt nengoknya...rasa macam duduk kampung minum petang sambil layan angin sepoi2 bahasa...terbaeekkk!! :D

SUHAILAH RAMLI berkata...

Fizah..hihihi
tulah..org ada pangkin sy pun nak jugak..sedap gak ptg2 melepak kat sini tgk anak main beskal..kikiki..tq

bai zura berkata...

cantik laa tamannya... menghijau

ramlanpunyeidea berkata...

tahniah ada peningkatan, kalau boleh cuba lagi untuk minggu hadapan.abg bagi 4 markah.cuma di bangku tu kalau boleh cari pokok yang berdaun besar agar ia nampak timbul dengan suasane yang tenang.jangan marah dik

Putri Homestay berkata...

suka tengok..kreatif dan menarik