Khamis, 21 Ogos 2014

Belajar Buat Sphagetti Bolognese..

Huhuhu
As salam semua..
aku nie dah macam ketinggalan zaman..orang dah lama masak..aku baru nak belajar..
bukannyer ape selalunye kalau nak makan terus jer oder kat pizza..
kira bukan jadi makanan kegemaran sangatlah..
aku still lagik boleh makan..encik suami tengok tekak ler...huihuihui
Firdaus pun kurang suke..dia lebih suke makan makaroni cheese..
jadi aku pun blajo lah buat dengan rakan sekerja aku..
alaaa..bukan belajar cmne pun..tanya bahan jer..pastu ape yang kena buat..
senanglah sangat bagi aku...

tengahari beli barang..balik koje terus buat..letak cili sikit kasi pedass..
bahan2 pun letak banyak..meatball letak 15 ketul koo..
bulat mate nak habiskannn...

untuk Firdaus aku buat makaroni la..dia x gemarkan sphagetti ni..
encik suami laju jer aku tengok makan..
nasib yang aku buat tu ngam2 habis..Firdaus tambah 3 kali..habiskan terus makaroni tu..
aku dengan encik suami habiskan sphagetti..meatball jer x habis 3 ketul..
uhhhh..dah x boleh masuk perut..anak2 x usik langsung meatball tu...
kitaorang berdualah yang syok habiskan..

hahaha..tengok rupa dia sikit..urmmm sedapnyerrr..sukahati nak letak meatball banyak2..puasss


makan x protokol langsung..bersepah pinggan..kahkahkah

abang Firdaus cakap lagik sedap ibu masak..lalalala..tambah lagik nak..

Fariezal makan x habis pun..asyik minum air jerk..huhuhu

alhamdulillah..seronok tengok anak2 makan..lepas ni nak buat carbonara punye pulaksss..
barang dah siap beli..

2 ulasan:

Tautan Hati NabilaHasyim berkata...

Syok la, ank2 dh besaq bo mkn byk.
Xda la masak xhbs mknan tu.
Meatball tu jenama apa ek, nk p cari jgk lps ni, heyy.

suhailah ramli berkata...

saya guna jenama Mohamad Armiya Foods Industries sdn bhd..punye..