Jumaat, 29 November 2013

PaRt 1 - PaSaNg GrilL, AwNiNg dAn LaMpU...


Salam Jumaat semua..
Nie nak ngomel pasal proses pertama yang aku buat selepas mendapat kunci daripada tuan rumah selain daripada urusan membersih dan membasuh rumah...hehehe (cerita dah basi dah puooonnnn)

Aku nie korang taulah kalau nak ape-ape memang jenis yang x sabar..nasib baiklah encik suami sentiasa bersabar dengan karenah aku nie..ngehngehngeh...

Aku g sendiri ke tempat yang memasang grill dan awning nie, kebetulan dia adalah adik kepada kawan opis aku...kak lela..
Minta dia ambil ukuran dan buat pengiraan berkenaan harga..
xdelah aku soh dia terus pasang..sekali harga x mengikut yang aku budget..habislah...
aku nie jenis yang x suka nak survey2 sangat..
x semua bendalah..bagi aku grill nie semuanya sama..
x macam perabotkan...
banyak pilihan..
grill nie ikut yang mcm mane yang kita nak jerr..harga ok jerr...
jalan...
lagipun nie dapat harga kawan aper....huhuhu..

Bila dah siap2 kira..alamak!!!! terlebih budget ler plak....
kuikuikui..
bincang semula dengan suami..
kita hanya pasang grill untuk semua tingkap dan pintu
bersama dengan awning bahagian belakang rumah..
yelah nak ampai baju nanti xdelah kena hujan....
untuk awning bahagian hadapan rumah kita postpond dulu tunggu sampai dapat durian runtuh...
semuanyer lepas diskaun dapatlah harga dalam RM5+++.++...
alhamdulillah...
kalau kat tempat lain berapalah agaknyer yerk...

 Untuk lampu aku pergi ajer kat kedai hardware yang berdekatan dengan sekolah anak aku...
dapat lagik special price...huhuhu...
semuanya dalam RM3+++.++....
dapat pulak yang tukang wiring kawan abang ipar aku..
dapat lagik harga kengkawan..RM3++.++
untuk semua pemasangan..
kami x buat sebarang wiring tau..mungkin sebab tu murah....
alhamdulillah...
banyak sangat rezeki diskaun lepas beli rumah....
amin...


Nielah ghuper grill yang dipasang..
simple jer..x pakai pun wrought iron bagai..
xde budget ko...
huhuhu..
gambar lampu x payahlah amik..kalu korang nak tengok datang jelah kat umah aku...
lampu semuanya samakan..
wahahaha....
bye..

Tiada ulasan: