Selasa, 26 November 2013

SyUrGa FiRdAuSi BuAt KaMi..AlHaMduLilLaH..

Dah lama x updated blog..rindu rasanyerr dan sangat jealous pada kengkawan yang rajin mengupdated....mungkinkah aku terlalu sibuk?....Yea...Tahun 2013 adalah tahun sibuk....
 
Setiap pasangan mesti mengimpikan rumah idaman masing-masing..
Macam aku jugak...masuk nie dari 2 tahun yang lepas aku sibuk mencari rumah..
al maklumlah umur pun semakin meningkat..takut nanti harga rumah bertambah mahal...tahun pembayaran pulak dah jadi singkat....


Boleh dikatakan setiap hari ada sahaja masa terluang terus aku google untuk cari rumah di sekitar kawasan rumah mak aku....(Kawasan Tg. Batu, Tg. Kling, Bukit Rambai, Sg. Udang)..
Ini sebenarnyer memudahkan aku untuk menguruskan anak-anak aku..yelah yang abang dah sekolah dan adiknyer plak kakak aku yang jaga..bagi aku biar pergi kerja jauh janji anak-anak aku selamat....
Dipendekkan cerita masuk kali nie dah kali keempat aku mencari rumah untuk dibeli..pertama dalam kawasan taman rumah mak aku..tapi harga yang dijual melebihi value market sekarang..rumah kedua x siap2 sampaikan aku cancel jer pembelian tuee..duit deposit pun terebang RM500 hinggit...
Rumah ketiga plak dah siap sign loan dgn bank..rupa-rupanyer cf rumah masih belum dapat2 lagik..sekali lagik aku ditipu oleh broker rumah...tunggu punyer tunggu hampir setahun..lepas tu dia buat diam ajer...duit deposit pun terebang lagik sekali RM500 hinggit...
erm..encik suami x diam mulut membebel kat aku...x sabar2 katanya..ada rezeki kita mesti dapat yang terbaik punyer..yelah, sape yang x nak dok umah sendiri kan.....hish..hish..hish...


X serik-serik lagik aku kene tipu..x putus asa..aku cari lagik kat google pasal rumah..tapi kali ni bukan untuk dijual tapi untuk dilelong....Alhamdulillah..rezki buat kami, aku dapat membeli sebuah rumah yang kali ke 4 telah dilelong..memanglah dekat sangat dengan rumah mak aku..syukur..syukur ya Allah..mungkin ada hikmahnyerrr duit aku lesappp...
 
Nanti aku cerita pada korang proses membeli rumah lelong tue...
Nie adalah gambaran rumah nie masa diiklankan untuk dilelong....huhuhu..berkerak....


Ingat lagik tarikh lelongan awam pada 29 April 2013...memang pengalaman betul...dari harga lelongan asal RM137,700...aku dapat bida sehingga RM186,000..nampak mahal tetapi sangatlah berbaloi-baloi kerana harga masih di bawah market value...saiz rumah pula 24 x 70...boleh dapat ke dengan harga sekarang..memang rezeki buat kami sekeluarga...

Lepas ni aku akan ceritakan plak proses mengemas rumah dan tunjukkan sesikit gambaran dalam rumah ni okey..bye..

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kat mana rumah ni...canti..murah..saya pun masih mencari rumah...huhuuu

SUHAILAH RAMLI berkata...

Tanpa Nama...rumah ni kat area Tanjong Kling, Melaka..Taman Seri Tanjong...thanks