Jumaat, 5 Ogos 2011

Menyakitkan Hati...

Bende nie memang dah lama sangat aku nak cite..pada awalnyer aku memanglah marah sangat...Tapi sekarang, rasa marah tue dah hilang....jadi citer kelakar plak jadinyer...
Hari tue, JAPERUN kampung aku ada buat sukan antara kampunglah kat Pantai Puteri tue...disamping tue...diadakan plak pertandingan mewarna untuk kanak-kanak TABIKA..biasalah..nak tarik pengunjung...
Kalu x..xde maknenyer orang nak datang..pertandingan start kul 9.00..pendaftaran kul 8.00..menyusahkan aku betul...Kakak aku yang bawak anak aku daftar..aku cam biasa...nak siapkan baby Fariezal...baru bawak dia g pantai dalam kul 9.30...
Macam biasalah Firdaus..kalu aku panggil dia memang suke buat x tau jer..GERAM...
 Sampai jerk...aku tengok Firdaus tengah warna..cantiknyer..Aku terus jerit...'Abang..cantik sangat....cepat!!!masa nak abis dah.... Dia buat x tau jer...
Pastu aku tengok dia dah mula buat lemah longlai..aku panggil dia x jawab..Cikgu dia panggil...lagik dia buat x tau...sakit jer ati aku nie tengok...
Bang...Ko jangan sampai ibu sepak ko nanti eah!!!!aku menjerit...
Erm..aku ingat dia takut..rupa2nya dia conteng lukisan dia tue...Meter kat kepala otak aku nie..dah nak bergegau dah...
Ape lagik...aku terus amik barang2 dia bawak masuk kete...dia mulalah menangis...aku peduli ape...Korang tau tak...Malam sebelum tue...aku dah kemaskan sume barang nak g mewarna..aku korekkan sume color dia...dengan penuh harapan...aku nak dia menang...x kisah no berapa...janji menang..sebab aku tau, anak aku nie kalu x dapat hadiah dia akan menangis...
Sambung citer balik...
Sampai umah aku tunggu dia balik...masuk jer dia kat pintu aku terus amik cilipadi...aku lenyek kat mulut dia...sebabnyer bukan aku kejam..tapi....sebab dia buat x tau bila Cikgu dia panggil dan mengejek aku...
Aku memang x suke dia buat macam tue sebab nanti orang cakap aku x ajar anak aku hormat orang tua...

Suke sangat tengok Firdaus mewarna
Entahlah..kesian gak bila aku tengok dia menangis x ingat dunia..dia mintak maaf kat aku...
Sehari lepas tue..aku fikir balik...aku tanya dia balik kenapa dia buat aku macam tue...Dia bagitau aku...'Abang x shuke ibu panggil2 Abang...Abang penat....'
Erm...kesian anak aku..betul jugak..dia pegi sebelum kul 8.00..nak kejarkan pendaftaran...start kul 9.00..mestilah dia dah penat menunggu...Aku plak asyik terjerit2 panggil dia..mestilah dia tension..eak..
Xpelah..pengajaran untuk diri aku sendiri..lepas nie kalu anak aku g mewarna..aku nak dok senyap jer..biar dia tekun mewarna...aku nak rasa gak aku aku dapat top 3 dalam mewarna....

Tiada ulasan: