Jumaat, 1 April 2016

Renovation aka Perbesakkan Dapur...

As salam semua..
dah lama x cerita pasal deko2 rumah..

nie nak share pasal awal tahun aritu.....
aku ada buat sikit renovasi kat bahagian dapur dan depan rumah
ala aku kan pernah cerita yang dapur aku tu sempit..
nie ha..ko tengok


memang pada mulanya belum ada hajat lagik nak sambung
tapi disebabkan oleh tingkap bilik bawah bahagian belakang tu dah reput
kesan anai2 yang ditinggalkan oleh tuan lama..
tu yang nak xnak terpaksalah buat jugak..
meleleh air hidung nak kuarkan duit..

bila hujan je air masuk kat dalam rumah..
pastu yang reput2 tu runtuh sesikit masuk dalam bilik
aku memang x gemarlah nak tengok reput2 yang jatuh tu kannn

nielah ruang dapur yang aku nak tambah tue..
ya Allah..berkarat..
aku memang x minat nak sental2 ni..ngehehehe


maknanya bahagian dapur.. aku pecahkan sambung terus ke pagar ni...
aku pulak memang xde planning la nak buat lawa2 sangat..
janji dapat sambung pun dah syukur..
nak design lawa2 sangat kang..duit pun banyak nak kuar..
hahaha..

gambar masa renovation aku x ambik..
xde napsu masa tu nak ambik..hahaha
lupa sebenarnya..
jadi aku share gambar yang dah siap jelah yerk...
hihihi

  
atas nie gambar bahagian masak dan sinki..korang kalau perasaan aku x buat tingkap langsung pun..
hahaha..
saje je sebab aku xnak kotor nanti kat bahagian tingkap sinki bila membasuh..
lagipun ianya bersebelahan dengan pintu keluar
aku pun ada pasang kipas kat situ
memang x panas pun..
alaaa..bukan selalu masak pun kannn


atas ni pulak bahagian laundry area..
belum sempat deko lagik..
nantilah bila dah deko cantik2 aku sharekan bahagian nie yea..

ok..tu je nak share
nanti aku sambung lagi cerita pasal pasang kabinet
owhh..lupa ni aku guna tukang kampung je
kawan abah aku..
ngeh..dapatlah harga diskaun sikit..
hihihi

bye


Tiada ulasan: