Isnin, 4 April 2016

Pemasangan Kabinet Dapur...

As salam..
hahaha

aku kan memang cakap terus teranglah kan..
masa nak renovate rumah nie
xdepun dengan encik suami ni nak g survey2
baik dari segi nak cari tukang ke..kontraktor ke
erm..
aku main hentam jelah janji sambung
tulah bila dah malaskannnn
aku kalu ajak encik suami pun..
dia asyik keje..je

itu pun nasiblah aku intai2 deko korang kat blog atau fb
dapatlah idea sesikit
kalu x lagi le teruk design umah aku ni

ape2 nak beli barang pun semua aku serahkan kat tukang..
yang penting aku bagitau dia aku nak mcm mane
aku wasab le kat dia gambar

konon nak g beli sendiri tile..
haram...semua tukang yang beli..kikiki

nasiblah tukang ni kawan abah aku
kira bolehlah dipercayai
walaupun ada sesikit yang dia x ikut ape yang aku nak..
erm...spoil betullah
xpelah...pikir positif..tenagkan jiwa
nasiblah dia dh bagi diskaun banyak kat aku...
muehehehe

eah..korang kalau nak tau
masa aku renovate umah nie..
satu hari pun kitaorg xpernah cuti keje
diaorang siapkan dalam tempoh 3 minggu..
aku percayakan aje kat tukang ni
kawan abah aku kan..
pekerja semua ada 5 org

alhamdulillah..memang boleh dipercayai
balik koje..tengok rumah dah siap bersih dan sapukan
pagi2 aku nak pegi koje aku hanya siapkan buat air dan belikan roti dgn biskut
kekadang tu aku belikan kek..kekeke
air 100 plus memang encik suami beli satu carton setiap minggu..
kesian..dah le buat keje panas2
hari2 balik keje pun aku topupkan ais..pandailah diaorg nak buat air sendiri kalu nak yg sejuk...

kat bawah nie adalah aku design sendiri bentuk kabinet yang aku nak
tu pun korek idea dari fb group DRSK..
tapi oleh kerana budget aku yang ciput nie
ada jugaklah yang aku removekan
tunggu tambah duit baru boleh buat



yelah..masa survey kt group DRSK tu..
aku memang nak buat jenis yang murah je
ala...yg melamine tu..xde pun jenis aluminium

tulah..malas nak survey kontraktor kan
aku tanya je pakcik tukang tu kalu ada kenal org yang buat kabinet
dia pun kenalkan kawan dia

yang dia kenalkan ni
bukan buat kabinet yang murah2
dia ckp org dh x guna melamine ni
semua katalog dia mahal2 ko..
terdiam aku...
abis aku deal punya deal..
dia bagi best price untuk yang aku nak nie..
ada beberapa bahagian aku removekan dari yang asal aku nak le kan
memang la kalu ikutkan dah murah sangat tu..
tapi dah over budget..
bukan banyak duit pun..
aku dapat harga RM4200 untuk kabinet aku ni
nak moden kan..ni jenis kayu material glossy arcyclic
x taulah bagi korang mahal ke tak..
sob..sob..sob..
kalu ikutkan nak sambung penuh
dalam RM6+++...tapi x cukup duit..hahaha
pastu ngigal2 nak buat jugak
xpe..tauke tu ckp nanti nak buat lagi panggil dia..
boleh tambah...

nielah rupa dia yerk..hihihi







haaaa..inilah rupanya..
alhamdulillah..cukup bahagia..kikiki

belum sempat nak deko2 sangat...
kalu boleh xnak benda yang tergantung banyak sangat..semua aku nak sumbat dalam laci..hihihi

ok..nanti sambung lagi..bye

2 ulasan:

NabilaHasyim berkata...

Suuuuuuuu, xperasan su dah update..

Gila cantekk kC, jeles kite..

siap pokok2 deko tu, yang tak tahan tu..
memang in je dgn pinggan petak tu..
terus nampak moden mcm dapur omputih..

tahniah, Su.
penantian selama ini, berbaloi.. :)

SUHAILAH RAMLI berkata...

hahaha..
Tautan Hati NabilaHasyim tulah baru dapat hupdated..
rindu le nak borak..

angan2 tinggi..dapat buat sesikit pun jadilah kannn...