Selasa, 3 Jun 2014

Susun Atur Laci Dapur...

Hohoho..dengar perkataan susun atur laci dapur macam ada pasang kabinet le pulakkk..hahaha..ayat x tahan kooo...
xpelah walaupun aku belum ada KC tu x bermakne aku x perlu nak susun cantik2 kat dalam laci dapur aku tu...betul takkk...xkan nak biarkan camtu jerk...kalau sepuluh tahun xde KC maknenyer sepuluh tahun ler biarkan ajer laci bersepah...adehhhhh
Susun atur aku nie xde ler gempak sangat cuma saje nak kongsikan dengan korang jerk...lagipun xde idea nak updated belog...muehehehe

Ni lah almari comel dapur aku pemberian mak angkat aku..hehehe...jimat kooo
Laci atas sekali tulah aku simpan gelas dan cawan aku termasuk peralatan dapur yang jarang digunakan...ada juga yang aku baru beli tapi x gunakan lagik..guna bila ada ramai tetamu yang datang..
Yang bahagian kanan sekali tu aku buat tempat simpan beras...xnak campur dengan benda lain...
Dan yang bahagian bawah sekali aku letakkan pinggan mangkuk yang jarang guna..nanti bila dah kemas aku share dengan korang..buat masa ni lum sempat nak kemas cecantik...hempuk kan ajer mane yang dapat..kekeke


Nielah rupa laci aku sebelum dikemas..hehehe..sumbat ajer..baling2 ajer...


Fikir punyer fikir camne aku nak nampak kemas..cuba baca dan cari2 kat belog mane yang berkenan dan yang penting x perlu nak gunakan modal yang besar..ekekeke..tu yang pasti..yelah mane lah tau kalau sedara mare aku yang datang tu rajin bebenor nak bukak laci aku ni...hehehe..terperanjat nanti tengok bersepah2...luar cam bagus jerk..kuikuikui
Lagipun banyak peralatan yang tajam..takut kalau anak2 aku bukak laci ni..pastu sedap ler pulak dia mengerjakan barang2 aku ni..aduii tajam tu pisau nie..kekadang nak ambil barang lain pun aku leh tersadong dengan barang2 yang tajam tue...


Jadi selepas mencari idea...aku rasa dengan hanya menggunakan bakul comel pink ni..dah selesai masalah aku..xdelah sampai aku nak asingkan bebetul ikut jenis peralatan...lagipun laci ni comel jerk..x muat ruang nanti nak asingkan...buat setakat yang boleh jerk..asalkan kemas..huhuhu
selain daripada nampak teratur dan kemas..dia juga akan jadi lebih selamat..hehehe...mata pun x sakit lagik nak tengok..alas pun aku dah tukar..guna jerk pembalut hadiah dari baki2 yang ade...sebelum ni aku guna suratkhabar jerk...


Kannnn...lebih kemas...senang aku tengok..ambik pun mudah...yang tajam2 aku letak dan sorok bawah sikit...

Cawan dan gelas pun letak mane yang nak guna..yang lain aku bawak g opis..wakafkan...hahaha..


Hehehe..abis dah pun cerita aku nie..sikit2 cerita sebab nanti dah hilang modal pulak nak citer ape..ekekeke..ok..bye..

Tiada ulasan: