Isnin, 23 Jun 2014

Projek Sebelum Puasa..Siapkan Jahit Langsir

Hohoho..sakitnyer badan2 aku ni..waaaaa
Assalamualaikum semua..
Ha ni nak cerita projek bulan puasa aku ni..macam seperti yang aku dah bagitau sebelum ni...
Masa g Nilai aritu, nenek dan mak mertua aku sibuk bershopping langsir raya diaorang ni semua..
Ha..akulah kan tukang jahitnyer...tukang jahit xde sijil..kuikuikui..
jahit lurus main bantai jerk...janji siap..customer pun kata ok jer...hahaha

Sebenarnyer sebelum ni aku sibuk menjahitkan langsir mak aku..
alaaaa...lebihan kain langsir aku...aku jahitkan ler..daripada membazir..
tapi tok bahagian atas nyer aku kena beli kain tambahan sebab kain x cukup..tu pun aku shopping kat Nilai..murah sikit
Sebab nak memudahkan kerja aku ni..
maklumlah mesin jahit dah ler jenis manual...boleh sakit kaki owwww
Aku pun mintak encik suami hangkut mesin jahit mak aku tu bawak g umah aku...
mak dia punyer pasal sanggup tu angkat bawak naik kereta..
kalau setakat aku suke2 nak soh dia hangkut untuk aku jahit membukan tu..jangan harap lah..

Aku ni kalau boleh nak siapkan gak langsir mereka2 ni semua sebelum puasa sebab aku takut banyak lagik benda yang nak kena buat..
dan yang paling penting aku sakit mata rumah aku ni bersepah..
tau2 jelah kan..bila dah menggunting bagai...
erm..tarik nafas panjanggggggg
Hehehe...untuk pengetahuan korang langsir nenek aku dah siap...
2 hari jer aku siapkan...tu pun pulun tau...
ala nenek..mana yang senget2 sikit tu buat2 x nampak lah yerk...
Mak aku punyer pulak tinggal yang atas jerk...
Nie semalam aku sibuk menyiapkan mertua aku punyer..yang bahagian atas sume dah siap..
tinggal yang bawah jerk..tapi ko hengat..30 meter tuuu...
jenuh aku menggunting...ni sakit kepala dari semalam ni..
maklumlah guna mesin manual..kejap2 sekoci habis..aduhai...
mungkin posisi aku duduk pun salah..yelah menjahit sambil tengok tv...

Aku ni memang suke sangat menjahit....tapi bab2 menggunting...memang fail..ade jerk yang senget..
harap2 lah aku dapat siapkan sebelum puasa
sebab aku nak buat projek tok umah aku plak..
xdelah projek besar mane pun..siap nanti aku hupdet yea....

Tengoklah nie rumah aku bersepah..hahaha..
biarkan ajer..settle semua baru kemas....


Kalau korang perasan langsir mertua aku nie warna atas dengan bawah dia x sama..
hahaha
habislah aku..masa beli kedai lain2..
rasa warna haritu dah matching sangat..sekali bila aku tengok balik..
alamak..cam lari sikit...
tapi sesuai sebab kang kalau dah sama sangat pun nanti boleh tenggelam kooo..
harap2 mak mertua aku x bising...
Okay bye..kepala dah pening..

3 ulasan:

ramlanpunyeidea berkata...

dah makin rumah kak su...sikit-sikit lama-lama dah jadi mcm rumah YB...baguslah.....utung suami dia dapat isteri yang rajin dan kreatif dan berwawasan.

Kuazue Mohd berkata...

salam kenal. dah link ke blog cik azue.. cik azue pun tak jahit langsir lagi ni..

SUHAILAH RAMLI berkata...

hihihi..samalah tengah sibuk menyiapkan lah ni...