Jumaat, 20 Jun 2014

Karpet merah dah sampai....weiiiii

Lalalala..
senangnya dalam hati...dapat beli karpet merah...
kah..kah..kah..kah..
poyo nyer aku ni..pasal karpet boleh gembira cam tu sekali...
eleh..biarlah karpet aku suka ati aku lahhhh
Memang perangai aku camni..kalau ape yang aku nak tu aku dapat..
memang baik jelah mood aku sepanjang minggu tu...
sampai encik suami dah faham pun perangai aku...
tapi...tapi..kalau aku x dapat ..
siap ko..x payah cakap dengan aku..boleh...
hati sangat sakit...
sebab tu lah suami aku x suka berjanji dengan aku..
aku x suka orang mungkiri janji...ko hade...
ni pun nasib baik tau..mak mertua ajak pergi rumah kenduri kahwin kat Seremban 2...
alang2 berjalan..dia nak ajak kitaorang g Nilai sebab dia nak memborong langsir raya..
akulah tukang jahitnyer..xpe..nanti dia bagi upah...hahaha
Aku pun mengepow lah encik suami...kata nak tukar karpetkan...
ha...nilah masanya..
aku xdelah beli karpet yang tebal2 sangat tu..gojesss kooo..kat sini dalam RM1000 kat Nilai dalam RM700-RM800 kot...
Aku beli yang standard biasa tapi berbulu la..ntahla ape nama jenis dia aku pun x tau..cuma tebal bulu dia dalam 1 inci gittew...kalau kat sini dalam RM 300...kat Nilai haaaa...
Kalu ko x pandai nak pilih kedai..alamat dapatlah harga sama cam kat Melaka ni..
aku ni dah biasa g Nilai...dah tau kedai mane nak pergi..Bangla mane yang nak kena jumpe..bolehhhh
hahaha..encik suami pun cakap aku ni dah macam bangla gak..kuikuikui
daripada harga 1 karpet RM 229..itu memang dah special price tau..aku tawar punyer tawar dapatlah harga RM100...gile kooo..
memang rezki..ambil sekali 5 karpet..haaaa
tapi bukan semua tok aku la...2 tok beras aku..1 tok mak sedara dan satu lagik tok nenek...kekeke
diaorang bayar sendiri le..cuma beras aku jer kirim...tu pun mertua aku yang bayarkan dulu...
x dapat beb nak kuarkan duit sekali banyak..langsir mak aku lagik aku dah belikan..pastu beli kain tok alas meja dengan sarung bantal..tu semua akan aku ceritakan bila semua projek siap..
aduhai...camne lah puasa nanti ni...banyak nak kena buat..harap2 semua settle..insya Allah....

Cerita dah panjang..karpet x nampak lagik ni..sebenarnye aku nak warne cekelat..memang dah dapat..beras aku pun nak cekelat..dia x pergi..kirim jer..aku dah ambil satu..dia nak dua..sekali bangla tu cakap..tinggal 2 jer..jadi aku pun bincang dengan encik suami...x pe..its ok..aku mengalah..
merah pun ok ape..cuma aku sebenarnye x berani sangat nak bermain dengan colour ni...dia boleh memberi kesan pada emosi kita sebenarnyer..hahaha
encik suami pun kata ok..jadik kita pilih merahlah..cekelat bagi pada beras..sebab sofa dia cekelat...sofa aku merah...dah bagus laa..tu..kikiki

Taraaaaa...nielah karpet merahnye...korang x suke xpe..aku suke...encik suami kata boleh terpukau melihatnyer...cesssss

Tengok kaki Fariezal..aku soh galih dia xnak..malas nak marah dia..aku ambik jelah gambar ni...tengok...x teballah sangatkan bulu dia..tapi...bagi aku hokeyyyyyy sangatttttt


Itu alas meja aku akan tukar nanti...xnak kasi serabut..kain dah beli..tunggu jahit jer.... 
Buat masa ni mata xleh terima lagik warna merah ni sebenarnyer..kalau cekelat nampak sederhana jer..ni macam garang membara jer..xpe nanti lelame dah terbiasa...

Ouchhhh...gojessss and gonjeng...
 Tapi kalau korang tengok karpet belah kanan tu warne cekelat..aku nak samakan sebenarnye..apekan daya..xpe..nanti kita gantikan yang cekelat tu dengan merah eak..kita guna cekelat dulu..
boleh..boleh jerkkkk


Karpet tok meja ni pun aku tukar..karpet asal kat sofa tadi aku letak kat master bedroom..depan katil..jadik yang asal depan katil punye aku gantikan kat sini..yang lama kat sini punye aku letak kat bahagian tengah tangga..hahaha..korang faham tak...kalau x faham..baca banyak kali...lalalala
Ini tempat letak surat khabar ni memang nak kena letak dalam stor..
mengganggu betul bijik mata aku..warna x sesuaiiiii sangat


Nie pulak...karpet untuk alas kaki..hahaha
Yang asal aku letak kat bilik tetamu...
dah le dapat karpet harga RM100 satu..pastu aku leh lagik pow bangla ni alas kaki satu..mak sedara aku geram jerr sebab dia x dapat..bangla tu cakap ni special tok aku punyer..encik suami lagik lerr panasss
tu sebab dia cakap aku pun macam bangla..lalala
xpe..janji dapat karpet..tq sayang..

Ohhh..
masa balik tu..ko bayangkan kete dengan 5 karpet..langsir mertua aku..nenek aku..mak aku...
mane leh sumbat bawah kaki sumbat jer..yang boleh letak belakang letak jer...
penuh...siap gelak2 lagik..sebab bersakan shopping..
jadi minggu ni duit dah nak sampai paras hidung..dok diam2..
tunggu gaji minggu depan...hahaha
Ok..tu dulu pasal karpet merah...nantikan pulak wishlist lagik satu tok raya..
my console table..hahaha..
macam dah nak dapat jer ni..muehehehe...

3 ulasan:

nadia berkata...

Kak..kedai mana akak beli karpet ni..mcm best je..hihi

Suhaily ahmad juffri berkata...

Seronoknya shopping hehe

Wan Aishah Wan ibrahim berkata...

Kak, ape Nama kedainya?