Selasa, 23 Disember 2014

Percutian Sempoi Kelantan-Terengganu:: Shopping kat Kelantan...

As salam semua..hehehe
arini kepala sakit sangat..ntah hape yang aku makan ntah..
ni satu opis dah bau minyak bam aku ni..redhaaa jelah korang yea...

ni aku nak sharekan citer pasal aku g bercuti ke Kelantan-Terengganu aritu..
dengar cam best jerrr kann..cam banyak duit jer..
jalan sampai banyak tempat..kekeke

sebenarnya adik ipar belah suami aku ni memang duduk Kuala Krai, Kelantan
bertugas sebagai anggota polis..kahwin pun dengan orang Kelantan
kitaorang dah selalu ke Kelantan..
hampir setiap tahun ni memang jadi tempat wajib pergi..hehehe
sebab tu aku cakap ni percutian sempoi
xyah nak beria2 sangat..kekeke
baru2 ni isteri dia selamat melahirkan seorang anak lelaki
sebelum ni anak dia tetiga orang pompuan
tu yang mertua aku excited sangat nak pergi tengok si comel ni..


alang2 nak bwk mertua..kita berjalanla sekali
alhamdulillah masa kitaorang pergi tu x banjir..
ngam2 lepas seminggu balik dengar2 Kelantan-Terengganu dah start banjir
kesian sungguhlah dengan diaorang
harap2 cepatlah selesai masalah banjir nie...huhuhu

aku amik cuti Jumaat, Isnin dan Selasa...
konon balik Isnin..Selasa nak berehat kat umah..hahaha
semua x menjadi bila encik driver dah penat..x larat nak memandu..

aku gerak g Kelantan hari Jumaat kol 8.00 pagi..
jalan ikut highway Karak sampai Raub...
singgah kat area Raub..encik suami nak solat Jemahat..

pastu teruskan perjalanan sampai ke Gua Musang..rumah saudara
sampai terus mak sedara sediakan minum petang dan jugak makan nasi..
ikan patin masak tempoyak..selera sungguh kitaorang makan..
ikan patin bela sendiri tau...masa aku datang tu baru ambil dari kolam..kikiki

pendekkan cerita...aku dok Kelantan 3 hari jerr..
Jumaat ptg sampai..rehat je kat rumah..penat..
malam tu x kemana pun..

Sabtu tengahari kitaorang gerak ke Rantau Panjang
mencari rumah kawan encik suami..ada kenduri kahwin..
dari Kuala Krai nak ke Rantau Panjang jauh jugak..berjam2 rasanya
sesat cari rumah ko jangan cakap le..nak dekat 2 jam cari rumah
minta alamat dia bagi koordinat je..
kitaorang ni dahle x pandai sangat nak search guna koordinat tu..weiii
nama kampung pun x dibaginye..kikiki

last2 baru jumpe..dah nak dekat kol 5 petang koo..
sampai2 terus makan..
encik suami bergambar dengan pengantin dan lepas tu
terus zasssss..
kitaorang g Rantau Panjang..
malas nak g esoknye..jauh nak berbalik2

sampai Rantau Panjang hujan lebat kauuu...
adoi..dugaan lagik..memang dia xnak bagi shopping le ni..
lepak kejap..
hujan redaaa sikit..mulakan perjalanan shopping sesikit yang berkenan..
budak2 pun bagi main buaian sekejap..
haaa..ni je eah gambar kenangan kat Rantau Panjang...
hujan..malas aku nak berposing..hihihi


kat Rantau Panjang ni aku hanya shopping..
3 helai skirt..2 pasang baju..sehelai baju batman tok Fariezal..
dan sepasang baju untuk anak buah yang kirim..hehehe
mak mertua shopping buah jerrr..

lepastu kitaorang teruskan perjalanan pergi ke Wakaf Che Yeh..
singgah kat masjid dulu untuk solat..
pastu kitaorang singgah di Jam Besar kat Kota Bahru..
makan nasi berlauk bungkus kat situ..syiok ape makan tepi sungai
amik gambar sekeping dengan mertua..
gambar dengan suami ada..tapi blurrr sangat..

kat wakaf Che Yeh aku shopping macam2
Narita, monopod, baju, belikan anak buah baju, selipar anak2 dan suami, buah2an..
eah..mcm2 lah...
perabihkan duit kat situ..kikiki
pastu balik terus ke rumah..
dalam kereta semua bantai tido..kikiki

esoknye pulak..Ahad..
aku sendiri yang request nak pergi ke Pengkalan Kubor..
nak shopping sudu2..sudip bagai..hahaha

sampai sana shopping mainan anak2 dulu..habis kena pau dengan Fariezal..
tapi mainan Firdaus lagik mahal dari mainan dia..
aku shopping kendi kristal..coklat..sudu2 comel..
kalau korang nak tau..Pengkalan Kubor ni pun dah mcm Langkawi tau..
dah ada kedai coklat..kedai pinggan mangkuk corelle..eah mcm2 lahh
teruja aku ko....
cuma harga tak mencapati..kikiki
kang shopping kat sini..kat tempat lain dh xleh nak shopping..
lain kali pergi nak bawak duit lebih sikit..baru sodapp shopping corelle..

lepas shopping semua kitaorang gerak g Pasar Siti Khadijah..
mertua cari kain batik..
aku x beli pape pun..nengok jer..
xde yang berkenan..kain batik tak pakai pun..opppssss
ni amik gambar sekeping..try guna monopod murah..hihihi

 
lepastu..
adik ipar bawak round2 g pantai..
pastu terus balik rumah sebab malam tu adik ipar kena kerja..
sebelum tu singgah pasar malam..
haa...mcm2 kuih aku beli..mcm sakai..
pastu makan x habis..hihihi

selesai makan..lepak2 tengok tv pastu terus kemas barang..sebab esok dah nak balik dah..
mueehehe..

cerita g Terengganu nanti aku sambung sebab dah x larat nak tulis
korang pun mesti boring asyik baca jer..gambor xde..sory..
ok bye

2 ulasan:

Han Hanni berkata...

seronok kalau g jalan-jalan..
cepat update pasal Terengganu.
Saya rindu Terengganu

SUHAILAH RAMLI berkata...

hihihi..x sabar eah..nanti sy updatedkan yea cik hani...