Jumaat, 17 Jun 2011

Kesian Aku Tengok...

Ini sebenaunyer citer pagi tadi...dalam perjalanan nak g keje...aku dengarlah siaran 'lepas geram' di SINAR FM...Cerita dia cmnie..sorang pendengar nie namanya Nurul (memang nama sebenar)...bagitau..dia dah berkahwin 4 tahun lepass...xde anak lagik...Skrg nie dia duduk dengan mak mertua dia sebab hushben dia sambung belajar...Yang sedihnya dia bagitau, bapak mertua dia sekarang menghidap penyakit stroke dan kakak ipar dia yang dok seghumah dengan dia plak baru potong kaki coz kene kencing manis..
Nurul nie rasa GERAM sangat (bukan geram tapi sedih sangat sebenarnyer..aku dapat rasakan) sebab keluarga suami dia x pernah ambik tau langsung pasal family dia..mak mertua dia memanglah baik...
Hari-hari balik kerja Si Nurul kene g hospital..nak uruskan bapa mertua...dengan kakak ipar lagik...sapa yang boleh tahan...sampaikan nak balik umah mak dia sendiri pun xde masa...
Jadi, kita nie yang hidup selesa tanpa sebarang dugaan kenelah bersyukur sangat-sangat kepada Allah kerana tidak ditimpa ujian yang mencabar tue..
Untuk Si Nurul...aku harap dia dapat bersabar walaupun dah x sanggup nak menerimanya...Semoga Allah memberikan kesabaran yang tinggi pada diri dia..Insya Allah..ada hikmah disebaliknyerr..
*Andaikata suatu hari nanti aku akan alami perkara yang sama mcm dia...Cmne eakkk??

1 ulasan:

azey berkata...

hok alohh...emosi lah pulok