Selasa, 20 Mac 2012

Gemokkk???!!!


Gemuk  atau dalam ertikata mempunyai berat badan yang berlebihan bukan sahaja akan merubahkan penampilan diri dan berasa kurang keyakinan tentang penampilan diri dikhlayak ramai. Terlalu gemuk dan mempunyai berat badan berlebihan sering menjadi bahan sindiran dan ejekan masyarakat.
Gemuk disebabkan oleh gaya hidup dan pemakanan yang tidak seimbang sejak daripada lahir lagi. Faktor ini adalah faktor yang terbanyak sekali. Gemuk disebabkan keturunan adalah kurang dibandingkan gemuk disebabkan gaya pemakanan yang tidak sihat. Makanan yang tidak seimbang ditambah dengan nafsu makan yang membuak-buak menyebabkan perkara ini sudah menjadi kebiasaan bagi mereka yang mempunyai bentuk tubuh yang berlebihan berat badan.
Ada juga gemuk  disebabkan pengambilan ubat-ubatan seperti pil hormon dan sebagainya. Oleh itu dalam menangani masalah ini apa yang patut dilakukan oleh anda adalah mengambil makanan seimbang. Bagi mereka yang sukar menurunkan berat badan serta mempunyai lemak tepu haruslah selain daripada berdiet, bersenam, anda juga harus mengambil L Carnitine untuk membakar lemak-lemak yang terkumpul dalam badan. L Carnitine sudah terbukti berkesan menurunkan berat badan dengan menukarkan lemak di tubuh badan kita kepada tenaga. Oleh itu pengambilan L - Carnitine dapat membentuk berat badan anda kepada berat ideal.
L- Carnitine juga dapat menjaga kesihatan jantung anda dengan membuang lemak-lemak jahat dan tepu yang berkemungkinan besar terkumpul dalam salur darah. Pernahkah anda telah mencuba pelbagai jenis ubat kurus tetapi usaha anda masih gagal. Ini disebabkan anda mempunyai jenis lemak yang sukar untuk dibakar oleh itu L Carnitine membantu membakar lemak tepu terutama dibahagian yang sukar untuk dibuang sepeti perut, punggung, peha dan sebagainya. Pengambilan L- Carnitine juga seharusnya disertakan dengan senaman ringan bagi menambah keberkesanannya.
Mempunyai bentuk badan yang menarik dan ideal bukan sahaja diimpikan oleh wanita tetapi juga lelaki juga. Oleh itu, bermula daripada sekarang ,marilah kita mengamalkan gaya hidup sihat dengan bersenam dan makan makanan seimbang.
Jom kita cari L Carnitine....

Tiada ulasan: