Rabu, 28 Mei 2014

D.I.Y. Kotak Simpan Barang..

 Selamat pagi semua..kekeke..arini genap 3 hari aku berpuasa..alhamdulillah...moga2 puasa hari ini akan berjaya...Kalau boleh nak teruskan..Jumaat stop dan sambung semula minggu hadapan..disamping nak menggantikan puasa yang lepas boleh jugak aku menyahtoksinkan segala kekotoran yang ada kat dalam badan aku ni...muehehehe
Sebenarnya nak cerita pasal kotak simpan barang yang aku buat sendiri...hehehe..D.I.Y. ko...
Memang betul ada kawan aku yang komen kat fb bila aku kongsikan gambar kotak nie..kata dia x tahan lama, mudah koyak bila selalu ditarik2 keluar...
Tapi bagi aku itu terpulang kepada cara kita mengendali dan menggunakannya...bagi aku setakat nak letak cadar dan sarung bantal..bukannya memerlukan kita setiap hari untuk membuka ataupun mengambil barang tersebut..betul tak...2 minggu sekali selalunya..ambillah elok2..dah cantik2 kan..xkan nak biarkan koyak pulakkkk...
Macam kotak yang aku buat untuk simpan permainan anak2 aku..masih elok jerk lagik..sedangkan anak aku umur dia baru 4 tahun..ko hengat ape benda yang dia tak koyakkan..sume buku dia dah habis kena koyak..tapi bab2 kotak nie..aku dah pesan ambil elok2...jangan koyak2 nanti ibu rotan...haa.....takut ko kena saiko dengan aku...memang cantik ler kotak tu tersusun....
Kotak ni pun aku dapat dari kawan opis sebelah aku ni..maksud aku dari unit yang berlainan lah...hehehe..diaorang selalu bukak tender, memang banyaklah kotak yang digunakan untuk isi dokumen..selesai semua jualan tender..kotak tu dilelongkan kepada sesiapa yang nak..nasiblah pegawai yang aku tumpangkan pergi kerja tu maklum pada aku..jadi aku mintaklah 2 sebenarnye..tapi oleh kerana dia memang baik hati..dia upkan lagik..hehehe..aku dapat 3 saiz A3 dan 2 saiz A4...ermm..alhamdulillah..


Kertas pembalut macam biasa aku pergi carik kat DAISO..hehehe..asalnyer nak matchingkan polkadot hitam dan merah..tapi masa aku pergi tu xde lah pulak warna hitam..hijau adelah..aku hamik jer sebab merah dan hijau pun ok gak...
 

Kertas pembalut yang bahagian dalam ni aku beli kat supermarket area rumah aku jerk...nampak menarik..bagi akulah...kotak aku kannnn..wawawawaaaaa
Sebenarnya kalau guna pembalut hadiah dari DAISO ni memang ngam2 dengan kotak saiz A3..xyah nak tampal2 lagik...Kalau kita pakai pembalut biasa memang kena guna 2 helai la...


 Ni dah siap balut..sambil tengok Firdaus dan Fariezal main kat luar...aku dok balut benda nie...nasib dapat pinjam opis punyer tempat salotape..kalau tak memang lambat gak siap sebab nak kena gunting salotape sesikit....huhuhu

 Dh siap tampal label pun...gam Firdaus tinggal kat sekolah..jadi label tu aku salotapekan ajer...excited sangat nak siapkan cecepat..kuikuikui


Ekekeke..pandangan dari tepi...oh..menariknyerrrr...tapi aku lum sempat lagik simpan barang kat dalam nie..sebab sibuk balik rumah nenek encik suami minggu lepas...
Minggu ni dapat kot nak masukkan barang..nanti aku updated yea...bye


3 ulasan:

ramlanpunyeidea berkata...

kau memang gila lah su, rajin dan berani dan isteri terbaik serta kreatif

Fizah berkata...

wewiitttt...comelnya pembalut dan hasil balutan.....thums up!!!! =))))

Rehana berkata...

Huwaaa..lawanya balut. Nak buat jugak untuk cadar dan telekung saya :)