Selasa, 10 Mac 2015

Taman Comel Depan Rumah:- Kisah Membaja Ros Jepun....Habis Tertumpahhh

As salam semua..
miahahaha
minggu nie xde citer susun atur yang nak dikongsikan
cuti aritu pun aku sibuk kemas rumah..
lap habuk bagai..mop lantai..lap kipas..huhuhu
penat..nasib ada encik suami yang sudi tolong

dia pun penat gak..sambung mengecat bahagian pergola tu..
nak jadi cerita..tetengah mengecat..cat x cukup..
urmmm..postpond lagik nak siapkan..
huwaaa..

aku cuma nak kongsikan hal pokok ros jepun aku ni..hehehe
mesti ada yang bosan sebab x semua orang sukakan bunga
aku pernah cakap yang aku x suka tanam pokok ada bunga nie..
takut tanggung risiko dan takut stress bila pokok tu x berbunga..hiuueeeee

tapi ros jepun a.k.a RJ ni lain sikit
dia senang hidup dan senang sangat nak berbunga..
sebelum ni aku pernah bagitau yang pokok RJ aku nie kecut jer x gemok2
ada gak aku mintak idea kengkawan kat group fb
thanks la sebab ada yang bagi solution nye..

minggu lepas aku dah beli pun baja RES dari Mr. Rinson Lim..
dari Perak ko datangnya..jauh
dia memang ada jual set baja..tapi aku x mampu beli..hehehe
bukan x mampu (belagak siottt)..
cuma aku rasa x berbaloi..baja jeee punnn
aku tengok dia cakap guna baja RES ni campur dengan baja biasa pun okayyy jerr
huhuhu..
aku pun beli yang RES ni jelee..

baja RES nie adalah singkatan dari perkataan Rinson Epsom Salt
formula ajaib ciptaan Mr Rinson ni..
alaaaa..aku lupa nak amik gambar dia nak tunjuk kat korang..
ni gambar aku tunjuk nie pun aku ambil dari blogger sweetiesaqi.blogspot.com..
sory yea cik puan..saya pinjam gambar..
huhuhu


haaa...cam garamkan...hehehe
dia sebenarnya cam pemangkin untuk membantu cepatkan penyerapan baja
camtu lah tugas dia..yang lain korang search sendiri yerk..
aku beli 2kg RM21 termasuk pos..
telan air liur aku nak kuarkan duit..
selama ni beli baja tahi ayam baru RM5..
kahkahkah..

tulah kannn..aku asyik ngomel jer beli baja ni..
nasib x baik..kikiki..
masa aku bukak plastik dia tu..habis ko tertumpah..
setengah plastikla jugak bertabur kat lantai..
dalam pasu RJ aku berlambak dia tumpah..
hahaha..menyumpah2 aku
ish..ish..ish
gambar pun aku x sempat ambik..hati dah sakit..
cecepat aku ambik sudu plastik aku ceduk yang dalam pasu RJ tu dulu..
takut mati woiii pokok aku..dah setimbun dengan baja nie..
kuikuikui
cecepat aku g tabur kat pokok yang lain..pastu baru ambik yang kat lantai
lebih tu malas aku nak ambik sebab dia nie sejenis garam..kena lantai terus melekat
yang kat pasu RJ tu pun dah susah nak kuarkan..
aku jirus je dengan air biar dia melimpah keluar
rugi..oiiii..bertambah2 rugi..kikiki
padan dengan muka aku..
haaaaaa

harap2 pokok aku lepas ni subur..
sebab ada juga yang kongsi kat group fb kata baja nie baguss..
lepas 2 minggu baru nampak keputusan dia..hehehe

nielah rupa RJ aku sekarang..
taman comel dah berubah rupa..
aku dapat tengok seminggu 2 kali jer..Sabtu dan Ahad..
hari lain kejeee..balik pun dah menguncupp





aku sukaaa..aku sukaaaa..
hakhakhakhak..
abaikan ajer lantai aku yang berdaki tu..
nanti encik suami kata nak sentalll bersih2 kasi cantik
urmmm..bye

8 ulasan:

Alin Marlini berkata...

cantiknya taman

Han Hanni berkata...

Cantiknya bunga...suka sangat susunan pasu tu...sekata dan comel

SUHAILAH RAMLI berkata...

terima kasih alin marlini dan cik hani...buat simple2 je ikut budget

Sha Nazri berkata...

Haiihh..geram tgk taman comel ni..hrp2 si RJ tu berbunga lebat pasni..nanti blh share lagi.. :)

SUHAILAH RAMLI berkata...

tulahhh sha nikitasakura...harap2 menjadi..doakan yea..hihihi..tq

NabilaHasyim berkata...

Oo, en rinson tu pnh masuk mjlh LAMAN kan, sbb Baja formula garam tu?
Mcm pnh baca je...

Semangat2, fun bg gemuk2 cun2, nanti pos sini sikit ekk, haha

SUHAILAH RAMLI berkata...

betul tu NabilaHasyim..sy pun sbb ada yg suggest pakai baja ni..

kikiki..boleh je nanti kalau nak pos kat awk..tunggu gemok2 dulu yerk..hahaha

Wak Lat berkata...

Salam. hee rajinnya mak membaja ros jepun.