Isnin, 15 September 2014

Beli Pokok Stoberi Kat Pasar Malam...

Selamat petang semua....
hehehe
arini ramai bebenor yang cuti..
tapi aku ambil kesempatan x nak cuti sebab cuti memang pun dah x banyak..
pastu opis pulak ramai yang cuti..
jadi melepak ajelahhh...siapkan ape yang patut..pastuuuu..blogworking..kikiki

saje nak cerita dengan korang pasal aku ada beli pokok stoberi kat pasar malam 3 minggu lepas..
pasar malam yang dekat dengan rumah aku ajer..
biasa uncle sorang tu yang jual..
kali nie aku pergi ada autie baru..india pulak tu..
pokok dia memang pelbagai..macam2 ada..
tengok2 ada pokok stoberi..siap berbuah ko...
aku ni memang gayat sikit kalau tengok pokok stoberi..
tu yang asyik nak g jalan Cameron Highlands ajer..kuikuikui

tanya punya tanya dia cakap RM15..
aku usha2 dapat RM12..kekeke
masa nak bayar aku usha lagik sekali dapat RM11..
rezki2

hihihi..belilah satu kannn..jangan tidak..
cubaan menanam..
sebab aku memang pernah baca cara nak menanam stoberi ni..
mudah jer...

yang biasa aku dengar letakkan kat tempat redup..
tapi ada satu blogger ni dia kata x perlu..
pokok stoberi ni lebih sukakan panas..
yang penting disiram sehari 2 kali..pagi dan petang..
tapi ko kena siram dengan air dari peti sejuk tau..
guna ais campur air paip pun xpe..
dia memerlukan air yang banyak..
jadi kalau korang nak balik kampung ker..
ko jirus le..lelebih sikit...
ataupun ko doakan je supaya hujan turun...wakakaka

ha..nielah rupe pokok stoberinye..
huhuhu..anak2 aku bukan main suke lagik..
heboh nak petik buah..
tapi bagilah aku amik gambar dulu kannnn...
meriah kauuu...

 

dah amik gambar baru boleh petik..basuh dan terus makan..
buah dia memangla x manis sangat..
ala..macam kita beli kat Cameron la..
sampai sini masam terus..hahaha

masuk hari ni genap 3 minggu dah aku bela pokok ni..
masih ok aku tengok..bunga pun ada lagik..
harap2 dia menjadik la yerk..
hehehe..dapatlah aku tunas2 kann..

sekarang balik kerja hari2 kena ngadap pokok stoberi dulu..
takut dia mati..cecepat soh Firdaus amik air dalam peti sejuk jirus..
tu memang dah tugas wajib dia lah kann...

gambar terbaru aku x amik lagik..
aku gantungkan aje pokok stoberi ni kat pagar kayu rumah aku tu..hihihi

okay..tu saja perkongsian aku untuk hari ini..
bye..


2 ulasan:

Elya Roza berkata...

heheehhe..comel jee budak2 tu makan stoberi

SUHAILAH RAMLI berkata...

elya roza..huhuhu..tulah bukan main seronok lagik diaorg nie