Jumaat, 25 Julai 2014

Shopping Bunga dan Bekas Kuih:ROMANTIKA...

Hahaha..
As salam dan selamat pagi semua..
x habis lagik menghupdet belog aku ni..semalam kata sambung lepas raya..huhuhu
saje je sebab ade citer nak kongsi pastu rajin pulok nak snap gambar..
kat opis ni pun line clear..aku hupdatekan jelah sebelum dia basi..kikiki

cerita x gempak mane pun
cuma yang macam aku cakapkan semalam nak tambah sikit deko bunga kat meja ruang tamu dengan console table tu...bekas raya yang masih belum dibeli..
cubaan untuk memujuk encik suami berjaya..maklumlah lepas merajuk..nak rayakan
mestilah salah sorang mesti mengalah..kalau tak..x rayalah jawabnyer

semalam macam biasa berbuka kat rumah mak aku
yelah anak2 aku semua kat sana
encik suami jer datang amik anak2 aku bawak g PARAM..
aku malas nak ikut..penat drive kooo..
lepas buka kasi anak2 main bunga api kejap...pastu chow balik rumah
encik suami solat maghrib..aku mandi pastu terus kuar g ROMANTIKA..weee


encik suami nak koje malam masuk kul 11 jadik aku kena shopping sepantas kilat ala2 beruk..hahaha
Firdaus teman aku..Fariezal dok dengan encik suami dalam kereta sebab dia suke melompat2..
kang habis semua dia langgar puas pulak aku nak mengganti...hihihi
habis shopping g tapau MCD jap tok sahur..tp aku x makan gak sebab tekak sakit..
kasi Fariezal je bawak bekal g sekolah..

nielah bekas kuih yang aku sempat rembat..RM8 sebijik..hamik ko..
aritu tengok kat JJ RM4.80 satu aku dah kate mahal..
kat sini nak taknak kena beli gak..kang ade kena bebel dengan encik suami..
dah datang xnak beli..wohhhh..amik gak 6 ketul...huhuhu
rambang mate nak memilih...pilih dengan Firdaus..dah siap basuh dah sahur tadi..
tunggu kering dah boleh masukkan kuih..


nie ha bunga comel yang aku cari tok deko meja comel ni...asal nyer nak sangat pasu kat IKEA tu..
tp apakan daya lum pernah jejakkan kaki lagik..
kat Melaka ni aku carik x jumpe punnn
nampak pasu ni warna putih..rembat jelah..
letakkan bunga kecik comel..alas tu aku beli kat MR. DIY jerrr 
lepas sahur tadi aku sibuk menghias..potong bunga terus susun..Fariezal bangun tido dia tenun jerr bunga ni..
biasalah gayat sikit...tp aku dah pesan..JANGAN USIK...mehmehmeh


senang sikit hati aku bila tengok meja ni dah berbunga..
dulu memang aku letak orkid tapi macam menggangu mata bila nak tengok tv..
aku alihkan kat atas console table tu pulakkk..
waaaa..pandangan keseluruhan..sejuk jerrrr...aman
 

bunga orkid pun aku dah tambah lagik 2 batang..main susun2 jer..
yang paling sakit hati frame gambar yang aku beli kat MR. DIY ni..
asalnye nak warna putih..poyokan..
memang ada tapi tinggal satu jerk..adohaiiii
nak taknak amik gakla yang ni..nasib murah..lain kali jumpe putih aku tukar..
hahaha..memang membazir..
aku letakkan gambar kawin aku dolu2...hihihi


pandangan dekat frame gambar ni..malu aku sebab masa ni solid lagik kooo..
tapi aku rasa warna dia memang x seragam..lantaklah..untuk sementara waktu je kannn...
aku ni memang benci betul nak buat kerja 2 kali..
nanti nak ubah balik deko ni..untuk raya guna yang ni dulu eahhhh...
 

ni bunga orkid yang dah tambah..kasi zoom sikit..ko tengok ada 2 batang orkid yang line dalam dia warna merah..hahaha
ni yang aku beli malam tadi...warna dalam pink dah habis..
nak jugakkk..aku beli jele...
 

puas hati dapat citer kat korang..seronok sikit bila barang yang aku nak tu dah dapat..hihihi
harap2 raya ni seronok lah yea..

SELAMAT HARI RAYA DARIPADA KAMI SEKELUARGA..
"Maaf Zahir & Batin..Kosong-Kosong Yea"

4 ulasan:

ramlanpunyeidea berkata...

kemas...lah rumah akak.sejuk aje...

SUHAILAH RAMLI berkata...

tq..alah, biasa2 ajer..asal sedap mata memandang

Aty Fared berkata...

cantik nyaaaa..!!! lagi2 kombinasi hitam hijau tu..memang naik seri sangat... lawa langsir.. :)

SUHAILAH RAMLI berkata...

tq aty..saya pun mcm awak jugak..jahit langsir sendiri..puas hati kannn