Khamis, 2 Ogos 2012

POT LAK Sebelum Puasa...

Dah 2 bulan aku x menghapdet blog aku...
Ntah ape yang aku sibuk sangat...hahaha...sebenarnya memang busy pun..
Nak study untuk peksa KPSL...nak buat buku data MAP...kursus untuk Guru Data dan pelbagai lagik...huahuahua..semua dah settle..seronok sangat..
Nie aku nak citer pasal awal2 nak sambut Ramadan aritue..cam biasalah..aktiviti sektor aku yang paling sempoi iaitu POT LAK...dulu aku pun x tau ape kebende nie..bila aku tanya diaorang barulah aku tau..kira tontong bawak makanan sendiri dari rumahlah...ikhlas..takyahlah nak kongsi2 duit...

Nie gambar masa Haji Rizal sedang membaca doa dan juga tahlil...ceh..serius jerk pegawai2 aku nie...padahal geram jerk tengok makanan tue..
Antara menu yang kengkawan aku sempat bawak ialah Pizah (Nasi Lemak Daun Pandan), CC Onn (Mee Goreng), En. Azizi (Tauhu Sumbat), En. Zali (Ketupat), Fazlin (Koktail), En. Ramlan (Kuih-Muih), Pn. Khadijah (Sandwich), En. Saiful (Sambal Udang), Cik Efada (Nugget Jejari), En. Zaini (Buahan), En. Zaki (Air Gas) dan aku Rendang Ayam Masak Hijau dan juga Brounies Cheese Cake...

Inilah gupe cheese cake aku..aku ambil resepi nie daripada blogger di Internet..tapi aku dah ingat ape nama dier..sowey yerk....
 
Nasib baiklah En. Ramlan dapat amik gambor kek aku nie..aku lupa lah pulak...

Rupa kek aku bila dah di bukak...hehehe..yang nampak keras tue sebenarnyer aku pakai toping coklat strawberry..tu yang burok sangat tue..sebab dia mudah keras...xpelah..nie baru firstime buat...
Rancang raya nanti nak buat lagik...