Rabu, 21 Mac 2012

Berkatkan Duit...

Semalam dapat balik awal sebab nak kene pergi sekolah Firdaus untuk ambil duit bantuan yuran persekolahan pelajar Tahun Satu..RM100...

Petang ambil Firdaus dari Sekolah Agama dan terus bawak dia pergi ke JJ Baru...untuk beli buku bacaan..


Sebenarnyer..aku nak pujuk anak aku nie sebab...masa ari Isnin aritue..ayah dia dah rotan dia....yelah, dia bagitau kitaorang yang dia akan ditukarkan ke kelas yang kedua..apalagi aku pun naik beranglah...suami aku terus rotan dia..memang kitaorang nie ibubapa yang gilerlah..Esoknyer aku terus menelefon Guru Kelas dia iaitu Puan Zarina..dia memaklumkan bahawa Firdaus tiada sebarang masalah pembelajaran..cuma pembacaan dia x terlalu lancar seperti budak lain..jadi, dia akan ditumpangkan di kelas yang kedua untuk diajar sama level dengan tahap pembelajaran dia...
Tue yang aku rasa serba salah..dan salah satu cara nak minta maaf kat anak aku ialah aku bawak dia beli buku yang dia suker dan belanjer dia makan KFC..aku jugak beli buku yang Cikgu dia cadangkan..xpelah..keluar duit lebih sikit janji anak aku dapat pelajaran yang secukupnyer..Kalu ikutkan ati aku nie..nak ajer aku hantar dia g tuisyen..
 Firdaus terpaksa tukar baju dalam kereta sebab aku ambil dia dari sekolah terus g JJ
Nie adalah koleksi buku yang aku beli untuk Firdaus..semuanya RM70.05...Untuk Si Baby Farizal aku belikan dia buku binatang..bukan main suker lagik..nak pinjam tengok pun dia x bagi...
...sedih sangat biler tengok muke anak2 aku nie..memang kejam betullah aku nie....ngehhh..

Tiada ulasan: