Rabu, 13 Julai 2016

Tema Raya 2016...Mak Ko Hijo

As salam semua
muehehehe
dah lama sgt x berblog

sebelum ni cerita kisah baju raya tahun lepas..
tup..tup..dah sambut raya tahun ni
kikiki

byk sangat sebenarnya nak share
tapi korang tau ler kann
janji melayu katenye
kadang2 mood nak transfer gambar tu malas..

xpelaa..nanti aku ghanjinkan diri yerk
hehehe

cerita pasal tema raya tahun ni
asalnya memang xnak tukar tema pun
guna je ape yang ada
maklum le encik suami ni memang x suka membazirrr
bini dia sukaaaa..hahaha

yelah dia guna baju melayu tu pun setahun 2 kali jerk
raya puasa dengan raya haji je..
maklum le org keje swasta ni
g koje pakai t shirt je pun kannn

oleh kerana adik ipar aku yang kat Kelantan tu ajak beraya sedondon tahun ni
encik suami pun akurlah nak kena beli baju raya tema baru
hahaha..aku org yang paling gumbira sekali
kalau tak..asyik pink belancan..biru..hitam..silver
urmmmm..

kita gi beli baju pun kat kedai yang sama
aku mintak tawar gegila punya
siap dapat belikan ibu mertua punya jubah sekali


hahaha..
nie le tema kitaorang..cam lagu sepahtu tu..raya sedondon..kikiki
korang abaikan ajelah jari jemari anak buah aku yang jadi cameraman ni..
pergh...

tahun ni raye umah mertua dengan adik ipar dan akak ipar
tulah..lupa pulak nak hajak kakak ipar pakai tema hijau jugak
janganlah dia terasa hati...terlupa
diaorg anak beranak semua tema merah...

pastu beras aku yang Kelantan ni pulak sponsor baju raya kedua aku
hakhakhakhak
tempah kat Kelantan murah katenye
aku bagi ukuran baju ajele..


nie ha bajunye...
seronok sangat..kikiki

raya tahun ni x berjalan sangat
ntah ape mimpi sedara mara belah mertua aku ni
mood datang raya beramai-ramai
meriah bebenor
kitaorg start jalanraya pun malam lepas magrib
kesian bebudak semua sampai tertido tunggu kitaorg
yelah..org datang ramai xkan nak tinggalkan mak mertua sensorang kan
kesian..nanti dia penat
its ok ajeee

tapi yang x best sebab aku x dapat nak makan rendang pepuas
waaaa....
datang raya kedua semua dah habis..sob..sob..sob
rendang itik..rendang rusa..rendang ayam kampung
perghhhh..
xpelah xde rezeki kann..urm..

haaaa..tulah cerita raya aku
dah abis dah cerita raya tahun nie
nak cerita bebetul memang panjang..
hahaha
kat bawah ni aku belanje gambau raye korang tengok jelah yea..
babai...







p/s: anak aku dua orang je..yang comel loteh kecik tu anak beras aku yang Kelantan ni..
hahaha
pinjam anak orang..
muka pun sama kannn..kan..kan..

2 ulasan:

khadijah armawai berkata...

salam.
selamat har raya cik su.. =)
salam kenal...

lawanyer warna jubah biru+pink tu...
suka!

Acuyuhan berkata...

hi selamat hari raya.. done follow u, follow me back ;)